Thursday, December 16, 2010

E-Day Ina

Hari tu time parcel dari mama kat kampung. Tehek. Tehek. Mama bising nak p tunang member pun sebok nak baju baru bagai. Belom lagi si kawan nak kawen. Nasib badan la bila diri sendiri tak laku kan, g majlis orang je la bole beriye melawa. Majlis Ina tunang ri tu aku import baju dari Kelantan tak, konon tadak baju baru tanak p Majlis Tunang Ina, preview cikit baju nak g tunang Ina, cecece, posing maut tuh, tahan napas takot orang nampak perot boncit malu je. *Muntah sat!



Ina dah selamat menjadi tunang En Alip. Tahniah beb, cantik sangat die ari tu, nampak seri bertunang tu, aiseh, bile lak turn seri tunang nak ade kat muke aku neh, ehikehik, nak jugak tuh, xsedar diri tadak boypren.



Tak wat muke berok mat yeh tahan berak taboleh agaknye aku ne, tak pasei nampak terowong smart kembaq kat situ, buruk benor la aih.


Last sekali, p jalan jalan kat Teluk Cempedak, makan dan lepak sat. Sempat melayan konsert tahap 1 bintang yang menyakitkan gegendang telinga aku, suara memang kelaut. Tapi sedap sorang angpa la dari aku ne, Sengau ala Siti Sarah bak kate member aku.

Thanks kat Ina dan Keluarga yang melayan kitorang dengan layanan terbaeek serta makanan yang lazat, xpasei pasei perot aku makin boncit, lemak tepi pehe makin mengembang lagi. Tsk. Tsk.

Oh, ade cite mystery mase pergi Kuantan tu ari. Trip aku ne disertai tiga member yang laen Siti, Mielan dan Puan Mimi. Kitorang sampai uma Ina lam kol 1.30 pagi. Family Ina masih xtdo tunggu kitorang sampai. Masa tengah salam salam tu mak Ina cakap yang sampai malam tu 5 orang. Sapa yang aku punggah lagi sorang join trip kitorang aku pun tak taw sebab kitorang memang xbenti mane mane pun. Benti isi minyak kat Gombak before tol je. Pelik jugak. Padahal masing masing tak tido dan borak kencang sampai umah Ina. Nasib ondaway balik tu Ina tak cite kat aku lagi. Kitorang dah sampai KL baru Ina call cakap. Sebab masa balik tu aku drive sorang yang laen tido mati tanak teman aku. Kejam sungguh dorang neh. Lepas Ina cite tu aku tido bukak lampu 2 malam turut2 sebab takot tiba tiba bangun tengah tengah malam ade orang pakai baju putih rambut tak rebonding sengeh ade darah kat celah gigi die tengah tengok aku tido. Maw terkicik kat atas tilam.


2 comments:

Unknown said...

wah! nk gi ngorat ke mek??hahaha..pandai mu amek time tu op..hihihi...
umi nmpk berisi ckip..org bahagia..:)

Moumo said...

haha,
tu la bdget nk g ngorat tp aku ne stop tereject, tadop pn ore pndg aku, dk pndg mmbe2 aku jh byk.
hahaha..

umi berisi?
meme pn, mkn byk
cik manto dk v make sedap skmo tu gk