Wednesday, March 23, 2011

Jerawat

Jerawat. Kenapa tajuk entry kali ini adalah jerawat. Memandangkan aku yang punya blog ini, bagi la chance aku jawab balik soklan senang aku tanya tadi ye. Tajuk entry kali ini jerawat sebab, masa aku duk korek behun sup terlekat kat braces aku tadi, aku perasan, ade jerawat batu hinggap kat dahi luas aku. Jerawat pun jeles tengok dahi aku luas macam padang golf kan. Sebok die nak menempal jugak.
.
Jerawat selalu dikaitkan dengan remaja umor yang agak agak muda tarap gatal baru nak naek. Kenapa jerawat tumbuh? Jerawat gatal nak tumbuh bila kelenjar minyak kat body korang overloaded mengeluarkan minyak dan sebum di kulit especially muka, dada, belakang yang berbulus mulus. Geli mak taw.
.
Liang minyak yang tidak dikorek bersih akan tersumbat dan membentuk bintik putih jika ia terjadi di dalam kulit dan membentuk bintik hitam jika ia terjadi di luar kulit. Sila jangan konpius.
.
Kawasan radang yang terbentuk di sekeliling jerawat akan menjadi nanah dan meninggalkan parut jika tidak di rawat dan anda kedekut untuk membeli ubat. Ubat diet korang boleh beli, ubat jerawat mahal sangat ke? Renung renung dan selamat beramal. Hehehe..

4 comments:

ZoOLhEaLmE said...

kantoi sudah. hahaha

Moumo said...

taheeeek
mcm mne taw ne
stalker sgguh!!!!!

ZoOLhEaLmE said...

blog walking la pun .. hehehe

Moumo said...

pndai la ko kn
hahah
cpt2 jd follower aku (nada memaksa di situ)